3 gezonde snacks die je altijd op zak moet hebben
26 juli 2021 
5 min. leestijd

3 gezonde snacks die je altijd op zak moet hebben

Het gebeurt voortdurend – je bent druk bezig om dingen te regelen, en opeens krijg je drang om te eten. Je bent van onwetend dat je trek hebt, gegaan naar hongerig in een paar snelle minuten.

Het gevoel dat je honger hebt is geen goed teken om verschillende redenen:

  1. Het voelt niet goed
  2. Je maakt vaak slechte keuzes die niet gezond zijn
  3. Het geeft je de kans om te gaan overeten.

De beste medicijn is om dit te voorkomen.

3 gezonde snacks die je altijd op zak moet hebben

 

Het hebben van gezonde, voedingsrijke snacks binnen handbereik is een geweldige manier om honger te stoppen, je voeding te verbeteren en om te voorkomen dat je de mist in gaat.

Hieronder staan drie gezonde snacks die je makkelijk kan meenemen, in de auto kan laten of in je tas stopt.

  1. Ongezouten noten in porties

Noten bevatten gezonde vetten, zijn laag in koolhydraten en rijk aan mineralen, vitaminen, vezels en eiwitten – het zijn perfecte snacks die niet je bloedsuikerspiegel laten stijgen.

Het nadeel is wel dat ze rijk zijn aan calorieën, dus het is belangrijk dat je het beperkt eet. Dus voordat je uit huis gaat en op stap gaat, neem een zakje noten mee die je van te voren hebt afgewogen – zo voorkom je dat je gaat overeten.

Voedingswaarde 1 handje noten: 160 kcal, 14g vet, 6g koolhydraten, 6g eiwitten en 3,5g vezels

 

  1. Eiwitreep

Dit kan soms een nadeel zijn omdat sommige repen veel suikers bevatten. Maar als je een eiwitreep kan vinden laag in koolhydraten (<30g), met minimaal 3 gram vezels, 8 gram eiwit en weinig toegevoegde suikers (max 10g), dan is het een geweldige oplossing.

 

  1. Vers fruit

Een klein stukje vers fruit (grootte van een tennisbal) bevat vaak 15 gram koolhydraten en 15 gram aan fruitsuikers. Fruit is een geweldige snack, zeker in combinatie met wat eiwitten, zoals noten. Appels, mandarijnen en sinaasappels zijn perfect om mee te hebben tijdens het reizen.

 

Bonus: Een flesje water

Het klinkt heel cliché, maar een flesje water kan echt wonderen doen. Voorkom dehydratie en zorg dat je voldoende drinkt, ook als je de hele dag heen en weer aan het rennen bent.

 

Wat kun je nu doen? 

Fat to Fit - 3 maanden Beginners Challenge

Start vandaag voor maar €1,- ! Waarom nog uitstellen? 

Voor beginners die aan hun lot worden overgelaten in de sportschool, niet weten waar ze moeten beginnen en niet weten of ze het goed uitvoeren.

Doorbreek oude patronen en start eindelijk jouw gezonde leefstijl. Begin vandaag direct!

  • Uitgebreide workouts met video's en PDF documenten. 
  • Voor in de sportschool of thuis. 
  • Inclusief conditie en buikspieren!

Investeren in jouw gezondheid is nog nooit zo makkelijk geweest! 

Klik hier voor toegang tot de Challenge

Jouw gezondheid is toch wel op z'n minst 1 euro waard?



Over de schrijver
Ik ben Verano Faerber, Bachelor of Health, diëtist en NSCA gecertificeerd personal trainer. Tijdens mijn studie 10 jaar geleden heb ik Revolution Gym opgericht vanwege mijn eigen ervaring en overtuiging dat de gewone sportschool niet werkt. Mensen leren en onderwijzen hoe zij hun eigen gezondheid, vitaliteit en leven naar het volgend niveau kunnen brengen door middel van het bekrachtigen van hun mind. Change your thoughts, change your body, change your life. Dat is mijn zielsmissie en levenspad. Via je mind je lichaam compleet veranderen, waardoor jij als persoon naar een compleet nieuw niveau gaat en meer uit je leven gaat halen. Want één ding wat ik heb geleerd in deze reis van al 11 jaar..is dat alles wat je nodig hebt allemaal al in je zit. Heb jij het gevoel alsof er meer in zit? Ben jij niet tevreden hoe het nu gaat? Laat mij jou helpen, en kom naar de Workshop. I got you ;-)
Reactie plaatsen